Radek Buben
Libchavy
Manager, nákupčí, lektor kurzu pro nákupčí, průvodce organizačními změnami firem,podporovatel udržitelného rozvoje firem, společenské a ekologické odpovědnosti vůči společnosti.
Jsem ženatý, mám 2 děti.
Mé silné stránky:
Za klíčové podmínky pro odpovědnou práci nákupčího považuji:
- vnitřní motivaci vykonávat práci nákupčího
- loajalitu a transparentní chování vůči zaměstnavateli
- znalost trhu nákupní komodity, která spadá do odpovědnosti nákupčího
- znalost obchodního jednání v různých situacích a za různých okolností vnějších podmínek
- znalost práce s digitálními nástroji
- motivaci rozvíjet svoje profesní schopnosti i svoji osobnost
Z čeho vycházím při své práci:
Rád podporuji nové zájemce o tuto profesi a to jak ty, co se připravují nebo udělali změnu
profese, tak i mladé lidi se zájmem o nákup.
Považuji byznys za velmi důležitou část svého života, rád o něm přemýšlím i v těch
nejširších souvislostech. Protože tuto oblast vnímám jako stále velmi živou a stále se
proměňující, tak rád sdílím nové zkušenosti nebo poznatky.
Mám zkušenost, že setkávání se s různými doporučeními lektorů nebo mentorů a poctivé
vykonávání své profese, nám vytváří prostor a možnost pro osobního zrání v neopakovatelný
originál.
A může nastat situace, že tato originální osobnost se může cítit nespokojena při dodržování některých pravidel firemní kultury nebo při vyžadování plnění úkolů interních procesů. A někdy je tato situace vnímána nebo hodnocena i jako střet a to i osobní. A je možné, že celé toto téma má původ jinde než je firma nebo prostředí, ve kterém pracujeme.
Rád budu vašim průvodcem na cestě ke zdravé důvěře ve vlastní schopnosti a v život v prostředí, které si kolem sebe tvoříme.
Praxe:
Více než 30 let pracuji v byznysu a téměř po celou dobu jsem se věnoval profesi nákupu
v mnoha jeho podobách. Zabýval jsem se nákupem CAPEX i OPEX. Do portfolia dodavatelů patřily dodavatelé z celého světa. Díky těmto okolnostem jsem měl možnost získat zkušenosti v mnoha různých druzích podmínek obchodního jednání. Rozdílné podmínky z důvodu různosti společenských kultur, velikosti firmy nebo z důvodu rozdílného obchodního postavení dodavatele na trhu dávají příležitost pro rozvíjení kultury jednání i na straně
nákupčích.
Vždy jsem se snažil dělat svoji práci tak, aby její výsledky byly pro mého zaměstnavatele přínosné a nadprůměrné. A také, abych byl důvěryhodným obchodním partnerem. Po většinu své kariéry jsem pracoval na různých manažerských pozicích spojených
především s nákupem. Mám zkušenosti z lokální i mezinárodní organizace nadnárodní společnosti. Měl jsem odpovědnost za nákup i ve středně velké ryze české firmě. Tyto, v některých aspektech velmi rozdílné zkušenosti, mi umožňují vnímat různé pozitivní
přístupy někdy i z velmi odlišného pojetí byznysu a přístupu k nákupu.
Vzdělání
Mojí alma mater je ČVUT Praha, obor řízení průmyslové výroby. Již během studia jsem se
zabýval otázkami podpory motivace a rozdílnostmi talentů a to především četbou v té době
těžko dostupné literatury na toto téma. Později jsem prošel řadou výcviků zaměřených na
rozvoj obchodního jednání, manažerských dovedností a také na osobní rozvoj.